groeicadeautjesklplaat.jpg

Geschiedenis

Goberg Fondswerving


Hoe staan we er na zeven jaar voor?

Het wordt de hoogste tijd om over deze levendige periode iets op papier te zetten.

gooivandenbergIn deze periode is er natuurlijk heel veel gebeurd. We kunnen hier niet alles omschrijven maar aan de doelstelling van Goberg Fondswerving is niets veranderd. Wij willen alle organisaties op een zo goed mogelijke en realistische manier helpen om uit hun verkoopactie zoveel mogelijk extra geld te verzamelen. En dit met zo min mogelijk werk aan voorbereiding. Dit realiseren we door gratis ondersteuning en betaalbare artikelen waarmee een verkoopactie een succes moet worden.

Helaas is dit niet in alle gevallen gelukt. Maar voor 95% van alle georganiseerde verkoopacties wel. Er zijn enkele organisaties geweest welke niet al hun artikelen wisten te verkopen. Maar hiermee zijn we in onderling overleg goed uitgekomen. We hebben dit weten op te lossen op zo’n manier dat zelfs deze organisaties nog een bedrag hebben weten over te houden van hun verkoopactie.

Ook hebben veel organisaties ons benaderd voor adviezen en mogelijkheden voor een verkoopactie. Natuurlijk heeft niet iedereen aan de hand van onze benadering ook een verkoopactie met ons georganiseerd. Er zijn zelfs organisaties geweest welke dankzij onze adviezen zelf een verkoopactie hebben opgezet. Ook zijn er organisaties met een andere collega in zee zijn gegaan? Dat hoort er allemaal bij.

Maar gelukkig zijn er veel organisaties die nadat ze zelf een verkoopactie hebben opgezet, of samen met een collega-bedrijf, toch daarna met ons in zee gegaan. Een aantal organisaties kwam er toch wel achter dat alles zelf regelen veel extra mensen en tijd kost. Ook het vinden van goed verkopende artikelen kost tijd. En wat doen we als er iets over blijft. Daarom kwamen er toch ook nog een aantal terug op hun beslissing en profiteren deze nu ook van de voordelen welke Goberg Fondswerving te bieden heeft. Simpelweg omdat wij toch een heleboel voordelen hebben m.b.t. de voorbereiding.


Nog steeds zijn 96% van onze klanten voor meer dan 100% tevreden over de gehele verkoopactie plus begeleiding en wat dit heeft opgeleverd. En hier zijn wij natuurlijk enorm trots op.

Goberg Fondswerving levert, en blijft zoeken, naar goedkope artikelen welke goed en snel verkopen. En wat minstens zo belangrijk is, gekoppeld aan een eerlijke en realistische verkoopprijs en winstverwachting. Je kunt natuurlijk bijvoorbeeld bij een inkoopprijs van € 2,00 zeggen dat dit artikel makkelijk verkocht kan worden voor € 4,00 of € 5,00. Dit is een mooi verhaal maar dit werkt natuurlijk niet. Het is, volgens ons, niet de goede manier om klanten aan je te binden omdat de verkoopactie niet dat opgeleverd heeft wat er voorgespiegeld word. Goberg Fondswerving werkt met realistische adviesverkoopprijzen waar de winstmarge dan misschien wat minder is maar er wel meer verkocht wordt. En dus ook de organisatie het meeste oplevert!

Wat door de organisaties ook als zeer prettig wordt ervaren is dat er achteraf betaald mag worden. De factuur wordt dus betaald als de organisatie het geld binnen heeft. Zo schiet Goberg Fondswerving als het ware de verkoopactie voor en heeft de organisatie alle voordelen. Hier gaan we dus ook vrolijk mee door want zo wij willen wij het ook.

We hebben zelfs een verkoopactie met eenmalige automatische incasso’s ontwikkeld. Helaas is deze verkoopactie wel duurder dan een gewone verkoopactie met intekenlijsten maar het heeft ook veel voordelen voor de organisatie.

Bij deze verkoopmethode neemt Goberg Fondswerving de ontvangst en verwerking van de  betalingen van de organisatie over. Veel Basisscholen maken hier gebruik van want dan hoeven de kinderen niet met “grote” bedragen over straat te lopen. Een nadeel is dat 3% - 5% van de betalingen, door verschillende oorzaken, niet geïnd kunnen worden. Deze methode kost meer geld omdat er incasso’s bij de intekenlijsten geleverd moeten worden. En helaas kost het incasseren van de bedragen ook “extra” geld. Het komt ongeveer hier op neer dat deze verkoopactie ± € 0,10 extra kost waardoor er geen € 1,00 per artikel verdiend wordt maar € 0,90. Dit verschilt per artikel. Maar meestal weegt het niet op tegen de voordelen en dus ook de veiligheid van de kinderen.

Het assortiment met goedkope gebruiksartikelen is en wordt voortdurend aangepast en uitgebreid. Wij hebben voor elke organisatie wel artikelen waarmee een succesvolle verkoopactie gehouden kan worden. Grote organisaties en natuurlijk ook “kleinere” organisaties weten ons te vinden. De “TOPPERS” hieronder zijn de grote zakken snoep, de verse oliebollen en appelbeignets, de Paaseitjes en niet te vergeten de Vogelvoedselpakketten zoals Mezenbollen. Maar ook het setje met Bloemzaad(wens)kaarten is een origineel artikel waar organisaties veel “extra” geld mee hebben weten op te halen.

We hebben nu ook artikelen welke op een braderie of markt goed verkopen. Hiervan zijn de Munakuppi, echte, originele Geurkaarsen en Groeicadeautjes de beste voorbeelden.

Wat ook mooi is meegenomen is dat steeds meer bedrijven ons weten te vinden voor promotiedoeleinden. We hebben dan ook meerdere artikelen welke zich hier uitermate goed voor lenen. Ook denk ik dat onze flexibiliteit en zeker onze prijzen hier van doorslag gevende betekenis zijn geweest. Zo hebben wij een groot bedrijf puntzakken met 100 gram Engelse Drop geleverd i.v.m. de komende Olympische Spelen in Londen. Elk jaar worden er aan verschillende bedrijven speculaasbrokken met logo of tekst op een sticker geleverd. Voor een groot distributiebedrijf hebben wij zelfs onze verse oliebollen (met poedersuiker) geleverd waarmee deze zijn klanten eens op een andere manier wilde bedanken. Ook komen onze artikelen voor in vakantietasjes voor personeelsleden en natuurlijk in Kerstpakketten. Voor de meest uiteenlopende reclameactiviteiten kunt u ons benaderen. En in gezamelijk overleg maken we hier een succes van. 

Wij weten dat u tevreden bent over onze service en kwaliteit. Goberg Fondswerving geeft zo min mogelijk geld aan “dure” reclame uit. Dit gaat ten koste van de betaalbaarheid van onze artikelen. Wij investeren ook liever in gratis ondersteuning. De mond op mond reclame is voor ons de belangrijkste reclame en essentieel. Hierdoor krijgen wij steeds meer klanten. Ook zien wij dat onze bestaande klanten elk jaar of om het jaar weer terug komen om samen met Goberg Fondswerving weer een succesvolle verkoopactie te organiseren. Dus ons verzoek aan u is dan ook: Bent u tevreden? Zo ja, zeg het voort! Dan kunnen wij onze doelstelling halen en vaart u er wel bij.

U de lusten, wij de lasten!
(Bijgewerkt 31-09-2013)

 

Waarom hebben we Goberg Fondswerving opgericht? Het begin.

Over een bedrijf welke pas opgericht is valt nog weinig te zeggen over de geschiedenis van de onderneming. Natuurlijk is er een hele periode aan voorbereiding vooraf gegaan.
Waar natuurlijk wel wat over valt te vertellen is over de doelstelling van de ondernemer zelf.

foto27en28februari2006088webMijn naam is Gooi van den Berg en ik ben al meer dan 25 jaar actief in het verenigingsleven bij meerdere verenigingen bij ons in de gemeente Voorst. Hier heb ik zelf meerdere acties opgezet om extra geld te genereren. Praktijkervaring!

Hieruit is ook het besef gegroeid dat hier nog veel te verbeteren valt. Hoe kan ik een goede actie opzetten? Wat moet hiervoor gebeuren? Hoe organiseer ik mijn mensen? Wat voor vergunningen heb ik nodig? Hoe haal ik het grootste rendement uit de actie? Hoeveel producten zal ik aanschaffen? Koop ik niet teveel in en zit mijn winst in de overgebleven producten? Genoeg vragen en weinig antwoorden.

Van de acties welke ik opgezet heb zijn kant en klare draaiboeken gemaakt met vele voorbeeldbrieven en overige bruikbare formulieren. U hoeft niet zelf meer alles uit te vinden! Dit hebben wij al voor een groot deel voor u gedaan!

De artikelen welke in ons assortiment zitten zijn gebruiksartikelen, welke makkelijk te verkopen zijn. Ze zijn laag geprijsd met toch een winst van minimaal € 1,00 per artikel. We hebben seizoensartikelen maar ook artikelen waar op elk moment van het jaar een verkoopactie gehouden kan worden.

Zoals eerder vermeld werk ik uit het oogpunt van de organisatie. Ik wil zorg dragen voor de meest gewenste, doeltreffende ondersteuning door o.a., afhankelijk van de gewenste en soort actie, posters, voorbeeldbrieven, actiemethodes waar nodig gratis aan te leveren.

Goberg Fondswerving is een nieuw, dynamisch bedrijf met het doel om scholen, verenigingen, stichtingen en alle overige organisaties daadwerkelijk op de voor hen meest gunstige manier te ondersteunen om zoveel mogelijk extra geld op te halen.

Er is dan ook bewust gekozen op 1 september 2006 voor een eenmanszaak, welke van huis uit opereert, om de kosten zo laag mogelijk te houden. Hiermee willen wij bereiken dat er voor de deelnemers een zo groot mogelijk rendement gehaald wordt uit de verkoopacties. En niet dat er een groot gedeelte aan huisvesting, voorraden en reclamedoeleinden verloren gaat.

Via persoonlijk advies en aan praktijk getoetste ondersteuning kan er voor iedereen een geldwervingsactie ontwikkeld worden, welke voor u het meeste rendement oplevert.

In overleg is "bijna" alles mogelijk want wij willen dat u tevreden bent omdat wij u de volgende keer weer als klant willen begroeten.

Tot ziens bij Goberg Fondswerving met een duidelijke visie op de meest efficiënte manier waarmee extra geld opgehaald kan worden met gemakkelijk te verkopen kwaliteitsartikelen en uitgebreide “gratis” ondersteuning.

Ik ben er helemaal klaar voor en u met onze ondersteuning natuurlijk ook!

U hoeft alleen nog maar contact met ons opnemen!

Goberg Fondswerving Twello  - Vivaldistraat 19 - 7391 ST  Twello - T 0571-273129
M 06-11457010 - E  Dit e-mailadres wordt beschermd tegen spam bots, u heeft Javascript nodig om het te bekijken   - I www.goberg.nl - BTW NL.0113.55.682.B01 - KvK 08149611 - B 5096112 

 
adidas ジェレミースコット キッズ ジェレミースコット 正規品 アディダス ジェレミー スニーカー プードル アディダス ジェレミー レオパード スニーカー adidas ジェレミー 通販 ジェレミースコット ジェレミースコット 公式 ジェレミースコット 2013 ジェレミースコット スニーカー 羽根 ジェレミー adidas