Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Basisschool "De Goberg" wil extra geld ophalen voor nieuwe materialen of om het schoolplein op te knappen.

Aantal leden: 200
Verkoopmethode: Verkoopactie m.b.v. eenmalige automatische incasso in familie - en kennissenkring.

Artikel: Bloemzaadkaarten (setjes van 4 stuks)

Hierbij krijgen de leden 2 tot 3 weken de tijd om met eenmalige automatische incasso’s binnen vrienden – en kennissenkring zoveel mogelijk Bloemzaadkaarten te verkopen. Aan het eind van de verkoopperiode worden alle automatische incasso’s naar Goberg Fondswerving op gestuurd. Deze levert de Bloemzaadkaarten binnen 1 week aan B.S. “de Goberg”. De leerlingen krijgen 1 week de tijd om langs hun klanten te gaan om de Bloemzaadkaarten af te leveren. Goberg Fondswerving regelt de ontvangst en de verwerking van de betalingen. Na ontvangst van de betalingen wordt aan B.S. “de Goberg” 30% van de omzet overgemaakt op de bankrekening van de school.

Het grote voordeel bij dit systeem is dat de leerlingen niet met contant geld over straat hoeven. En de verwerking en de ontvangst van de betalingen door Goberg Fondswerving worden geregeld.

Een nadeel met een verkoopactie m.b.v. eenmalige incasso is dat het geld wat verdiend wordt pas later wordt bijgeschreven omdat de klanten tot 3 maanden kunnen storneren. 

Goberg Fondswerving levert gratis de volgende ondersteunende materialen:

  1. Voor elke deelnemer een fullcolour eenmalige automatische incasso waarop de bloemzaadkaarten duidelijk zijn afgebeeld. Met daarbij 6 - 8 automatische incasso’s in zwart/wit, om in te vullen door de klant. Hiermee kan elke leerling minimaal 4 of meer klanten in de familie – en kennissenkring overhalen om bloemzaadkaarten aan te schaffen voor het goede doel.
  2. 4 fullcolour posters om in de school op te hangen (vermelding doel en school is mogelijk).
  3. Enkele setjes Bloemzaadkaarten als voorbeeld voor de leerlingen van elke groep.
  4. Controlelijsten voor de organisatie om de stand bij te houden (digitaal).
  5. Bestellijsten voor de organisatie (digitaal).
  6. Voorbeeldbrief richting de ouders voor de uitleg (digitaal).
  7. Voorbeeldbrief voor een stukje in de krant en website school (digitaal).
  8. Draaiboek met praktische en bruikbare tips om een zo hoog mogelijke omzet te behalen.
  9. Begeleiding en verdere ondersteuning tijdens de gehele verkoopperiode.

Goberg Fondswerving levert de artikelen:

  • Bloemzaadkaarten kosten inkoop per setje 70% van €3,50 (= de verkoopprijs) dat is bij de Bloemzaadkaarten € 2,45 en ze worden verkocht voor €3,50
  • De prijs is inclusief B.T.W. en wordt franco huis afgeleverd.
  • Per verkocht setje Bloemzaadkaarten gaat er €1,05 naar de organisatie. (Dit is 30% van de opbrengst)

Winstprognose:

  • Per verkocht setje Bloemzaadkaarten €1,05 (30% van €3,50) i.p.v. €1,50
  • Iedere leerling kan minimaal 4 setjes Bloemzaadkaarten verkopen en 60% van de leerlingen verkoopt tussen de 5 – 10 setjes Bloemzaadkaarten. Dit betekent dat er gemiddeld 1.000 setjes Bloemzaadkaarten verkocht worden.
  • Geschatte opbrengst minimaal €1.050,00 Dit is 30% van de totaal omzet.
  • Het bedrag wordt op de rekening van de school overgemaakt na verwerking van de betalingen.

Deze methode is ook uitermate geschikt om met Bloembollenpakketten, Speculaasbrokken en/of – poppen, Vogelvoedselpakketten en Oliebollen te organiseren.

Vraag een informatiepakket aan!

Klik hier

GoBerg Fondswerving
Copyright © 2018 GoBerg Fondswerving
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren