Waarom fondsen werven?

Wie kan er geen extra geld gebruiken voor zijn vereniging, school, stichting, club of andere organisatie om (nieuwe) activiteiten te bekostigen of nieuwe materialen aan te schaffen?

Dit kan op veel manieren, maar voor wie snel een flink geldbedrag wil binnen halen, is Goberg Fondswerving de aangewezen partner. Goberg Fondswerving heeft een assortiment met veel keus aan makkelijk te verkopen kwaliteitsartikelen. De praktische en overzichtelijke verkoopacties worden uitgebreid ondersteund met “gratis” ondersteunende materialen, draaiboeken en praktische begeleiding van onze kant.

Waarom U voor GoBerg Fondswerving kiest

  • Kwaliteitsproducten
  • Makkelijk en snel te verkopen
  • Seizoensartikelen
  • Uitgebreide optimale ondersteuning
  • Ruim assortiment
  • Geen financieel risico
  • Een eerlijke en realistische winstmarge
  • Flexibel
  • Succes verzekerd

GoBerg Fondswerving biedt u meerdere eenvoudige en succesvolle verkoopformules

  • Huis aan huis actie
  • Kennissen en leden acties
  • Bestel/intekenlijsten acties
  • Verkoopactie m.b.v. eenmalige incasso
  • Braderie en markten met combipakketten
  • Sportdagen en toernooi acties combi actie

GoBerg Fondswerving onderscheidt zich van andere organisaties door

  • Uitgebreide gratis ondersteuning
  • Laagst mogelijke prijs
  • Praktische begeleiding
  • Persoonlijke betrokkenheid
  • Praktijk ervaring
  • Kortingsacties
  • Ondersteunende materialen
  • Artikelen worden gratis thuis bezorgd
  • Hoog rendement

Bij GoBerg Fondswerving krijgt u gratis ondersteuning

  • Posters en persberichten
  • Bestellijsten en controleformulieren
  • Diverse voorbeeldbrieven
  • Draaiboeken verschillende verkoopacties
  • Aanvraagformulieren voor een ventvergunning
  • Informatiepakket
  • Deskundig advies
  • Overige praktische en bruikbare tips

Mogelijke opbrengsten

  • Hoog rendement van 30% of meer
  • Per verkocht artikel minimaal €1,00 tot €2,00
  • Met 20 jeugdleden €1.000,00
  • Een school met 300 leerlingen minimaal €4.000,00

Dit alles is afhankelijk van de gekozen verkoopmethode en het aantal woningen in het verkoopgebied en hoe de verstrekte deskundige adviezen worden opgevolgd.

 

Verkoopacties met snel resultaat

Huis aan huis verkoopactie

Deze geldwervingsactie kan snel uitgevoerd worden en kost de deelnemers weinig tijd waardoor u de meeste leden wel kunt motiveren om hieraan mee te doen. Deze actie hoeft maar 2 – 3 uur te duren welke tijd de meeste deelnemers wel vrij willen en kunnen maken voor hun club. Het is uiteindelijk maar een keer per jaar!
Hiervoor stelt Goberg Fondswerving een duidelijk en praktisch draaiboek beschikbaar om deze actie tot een succes te laten worden. Uiteindelijk is het de bedoeling om in een keer een flink bedrag op te halen!
Om deze bliksemactie tot een succes te laten worden moeten er vooraf duidelijke afspraken worden gemaakt. Je moet zoveel mogelijk deelnemers, jong en oud, als een team laten functioneren om het meeste succes te hebben en zoveel mogelijk extra geld op te halen. Met goed gebruik van het draaiboek, waarin alle details omschreven worden hoe uw huis aan huis actie een groot succes zal worden, bent u verzekerd van een groot rendement.
In een tijdsbestek van 3 uur kan een deelnemer gemiddeld bij 60 - 75 huizen aanbellen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe oud deze deelnemer is en hoe ver de huizen van elkaar af liggen. De helft van de mensen zijn niet thuis en sommige mensen kopen niets. De deelnemer zal gemiddeld 20 tot 30 producten verkopen in 3 uur tijd.
Dit alles is berekend aan de hand van onze eigen praktijkervaring en die van onze deelnemers. In ons draaiboek staan enkele tips waardoor dit iets hoger uit zal vallen. Maar van 20-30 artikelen per deelnemer kunt u wel uitgaan. Hierdoor kunt u zelf simpel uitrekenen hoeveel artikelen u nodig heeft om u actie te doen slagen.

Deze actie is uitermate geschikt voor verenigingen om uit te voeren!
Uiterst geschikte artikelen voor een huis aan huis actie zijn de diverse vogelvoedselpakketten, de siroopwafels, de snoeppakketten, de kerstkaarten, Merci Crocant, speculaasartikelen en de bloemzaadkaarten.
Wat minder geschikt hiervoor zijn de oliebollen en de bloembollen.

Geen risico!

Er hoeft pas achteraf betaald te worden. De factuur wordt dus betaald als uw organisatie het geld al binnen heeft. Zo schiet Goberg Fondswerving als het ware de verkoopactie voor en heeft de organisatie alle voordelen. Hier gaan we dus ook vrolijk mee door want zo willen wij het ook. U hoeft dus niets voor te financieren!

Na uw actieperiode van drie weken heeft u recht op retour. Van wat u over heeft gehouden mag 10% retour gestuurd worden. Behalve de producten welke een beperkte houdbaarheid hebben en bij afname van de minimum hoeveelheid wordt niets retour genomen. Neem in ieder geval z.s.m. contact met ons op wanneer u denkt dat niet alle artikelen verkocht zullen worden. Dan proberen we hier met elkaar een goede oplossing voor te bedenken. En meestal komen we hier wel uit.

Combi-Actie

De naam zegt het al een combi-actie. Dit is een huis aan huis actie gecombineerd met een verkoopactie onder familie, kennissen en vrienden. Hier worden er na de huis aan huis actie de over gebleven artikelen verdeeld onder de deelnemers om verder te verkopen. De deelnemers verkopen de artikelen dan in de kennissen en familie sfeer verder, en is er ook geen ventvergunning nodig. Deze verkoop brengt meestal nog meer op dan de huis aan huis actie omdat er nu in de buurt bij bekenden verkocht wordt.

Verkoopactie met bestelformulieren

 

Bestellijst Snoepdoosjes

Hierbij ondersteunen wij verkoopacties met behulp van bestelformulieren. Een perfecte methode om bijvoorbeeld bloembollenpakketten aan de man/vrouw te brengen. Met behulp van prachtige folders waarop aan de buitenkant onze 6 bloembollenpakketten in geur en kleur staan afgebeeld. Hierdoor kunnen de klanten direct zien wat ze kopen. Aan de achterkant van het bestelformulier is de ruimte waar de verkopers de naam, adres en het aantal bloembollenpakketten van hun klanten kunnen vermelden. Over drie weken levert iedere deelnemer zijn bestelformulier weer in en kan alles opgeteld worden. Hierna wordt de bestelling doorgegeven aan Goberg Fondswerving, welke zorgt dat u binnen een week de benodigde bloembollenpakketten in huis heeft. Aan de hand van de bestelformulieren worden de pakketten verdeeld onder de verkopers en kunnen deze de pakketten bij hun klanten afleveren en het geld in ontvangst nemen.

De betaling kunt u het beste achteraf bij de aflevering van de pakketten doen! Boter bij de vis.
U kunt er ook voor kiezen dit vooraf te doen bij het noteren van de bestelling maar de actie heeft veel meer succes als u dit pas bij aflevering van de pakketten zult doen.
Pas als u het geld binnen heeft betaald u de rekening, welke bij de aflevering meegeleverd wordt.

Hoe werkt dit verder?

Het meest eenvoudige is de bestelformulieren onder de leden of leerlingen te verdelen, waarna deze de bloembollenpakketten aanbieden aan familie, vrienden, buren en overige bekenden. Deze actiemethode biedt veel zekerheid, u bent weinig tijd kwijt aan organiseren en bovendien levert het veel geld op. U loopt geen enkel financieel risico de bloembollenpakketten worden besteld aan de hand van de ingeleverde bestellijsten. U geeft de uiteindelijke bestelling door aan Goberg Fondswerving en u betaald achteraf als u het geld binnen heeft. De opbrengst kunt u direct gebruiken voor de door u gestelde doel(en) en u heeft geen pakketten retour.

Deze actie is uitermate geschikt voor scholen om uit te voeren!

De artikelen welke zich hier het best voor lenen zijn uiteraard uw eigen keuze. De hardlopers zijn de zakjes met Paaseitjes en de Speculaasbrokken en - poppen. Maar dit systeem kan bij alle artiklen gebruikt worden.

Verkoopactie met eenmalige automatische incasso

Bestellijst eenmalige incasso

Deze verkoopmethode is ontwikkeld om het nog eenvoudiger te maken en er voor te zorgen dat u minder tijd kwijt bent aan een verkoopactie m.b.v. intekenlijsten. Het werkt op dezelfde manier als met bestellijsten (zoals bij bloembollen). De opbrengst voor de school of vereniging is maar liefst 30% van het verkoopbedrag. (kijk bij bloembollenacties)

Elke deelnemer krijgt een verkooppakket met hierin een voorgedrukte intekenlijst waarop de bloembollenpakketten in kleur staan afgebeeld. Vanaf deze lijsten kunnen de kopers zien wat er besteld wordt en wat een pakket kost. Op de verkooplijsten staat duidelijk gebruiksaaanwijzing voor zowel de deelnemer als de koper.Tevens zijn er eenmalige automatische incasso's bij geleverd, welke door de koper ingevuld dient te worden. De deelnemers leveren de incasso's voor een bepaalde datum in bij de coordinator, welke hierna de incasso's door stuurt naar Goberg Fondswerving. Wij zorgen voor de ontvangst en de verwerking van de betalingen. Wij zorgen dat u de benodigde pakketten z.s.m. in huis heeft, waarna de bestellingen door de deeelnemers afgeleverd kunnen worden. Nadat de bestellingen zijn afgeleverd wordt het geld pas van de rekening van de kopers afgehaald. Hierna wordt 30% van het verkoopbedrag over gemaakt op de rekening van uw organisatie.

Voordelen

Voor de deelnemers is het een stuk veiliger, deze lopen niet met contant geld over straat.
De ontvangst en de verwerking van de betalingen nemen wij voor onze rekening, wat u veel tijd scheelt.